01. 10. 2018.
Čas Srpskog jezika – 5. 10. 2017. god.
Maleni Dario u ulozi superheroja u epizodi…
„ U tuđim cipelama“
Žuljaju li vas cipele, dragi učenici?
Nije to ništa! Obujte malo naše, pa da vidite kad vam počnu iskakati ne samo žuljevi, nego i svakakve druge „nožne“ napasti, poput kurjih očiju, uraslih nokata, ili, daleko bilo, neke gljivične infekcije.
Sve ovo je, naravno, metafora kojom želimo da opišemo posao profesora, a neki su imali prilike da se i sami uvere da je zvanje nastavnika danas jedan „lak posao“. (Navodnici su zbog ironije. Da ne bude zabune!) Bojimo se da bismo, ako se ovakve akcije nastave, u budućnosti mogli postati deficitarno zanimanje, jer će oni koji su se oprobali, preneti utiske onima koji nisu, a tada će i jedni i drugi pobeći glavom bez obzira od prosvete.
Dobro, dobro… Nije sve baš tako crno! Koliko je težak, toliko je i lep posao, a kad, kao nastavnik, uvidiš da si pomogao detetu u sazrevanju i formiranju njegove ličnosti, tvom zadovoljstvu nema kraja… Tada još samo može njegovo znanje da ti dođe kao nagrada… Ovo nije ironija, ali ja osećam da tonem sve dublje!!! Zato ću stati sa opisom lepota tog zanimanja… Pustiću da zamislite nekog učenika u našim cipelama…
Neka to bude, na primer, Dario Sabo u ulozi nastavnice srpskog jezika. Pardon, nastavnika! Lekcija laka da lakša biti ne može. „Kratke narodne prozne umotvorine“. Da, dragi Dario, izvoli sada redom svima objasni da nisu grozne nego prozne. Pa i tada će biti onih koji nisu dobro zapisali, jer ne možeš ih opasuljiti kad su njima stvarno više grozne, nego prozne.
Krenuo je Dario pun volje i entuzijazma, kao svaki početnik. Veselo je trčkarao od jednog do drugog učenika, pregledajući da li je sve dobro zapisano u sveskama. Elan je počeo da opada kada je petog puta peti put petom učeniku ponovio o čemu treba da piše , a tada više ni sam nije bio siguran. O održavanju reda i radne admosfere da i ne govorimo… Pažljivo oko moglo je zapaziti graške znoja koje su se pojavile na čelu ovog malog heroja. U jednom momentu je, možda, i uzdahnuo, ali to ne možemo sa sigurnošću tvrditi, jer beše velika galama.
Maleni Dario se sve češće saplitao , noge ga nekako nisu slušale. Njegov hod bivao je sve čudniji kako je čas odmicao. Pogledao je prema stopalima. Tada je shvatio šta mu se desilo. Obuo je cipele koje su mu velike. Jednog dana, junače, te cipele će ti biti taman. Jednog dana…
Čas je polako prerastao u anarhiju, koja se mešala sa anarhijom u učionici pored, gde se odigravao isti scenario samo na engleskom jeziku. Našeg malog junaka je „ljuto zabolela glava“, počeo je da viče, možda bi pala i neka jedinica, da nismo čuli nešto što nam je svima donelo olakšanje! Zvono!
Dariju laknu. Nastade tišina u učionici, prvi put na ovom času. I to, o, ironije, na odmoru!
Ostalo je još samo da fotografišemo našeg superheroja sa „knjigom starostavnom“ – dnevnikom.
…Te večeri Dario Sabo sanjao je prelep san. Kada se probudio, nije se mogao setiti ničeg, ali ga je sve vreme obuzimala neka milina. Sledeće noći pokušao je da prizove iste snove. Nije mu pošlo za rukom.
Tada je odlučio… Kad poraste, biće nastavnik!
Malo će morati da sačeka, ali znao je da će mu se tada onaj san vratiti i da će mu cipele, koje su mu sada velike, stajati kao salivene!
Samo napred, mali trudbeniče! Ako uspeš i postaneš nastavnik, opet ćeš sanjati čarobne snove!
Dečija nedelja – Maskenbal, 7. 10. 2016. god.
Danas smo imali za cilj da se što bolje zabavimo, ali i da pokažemo svoje kreativno umeće što se kostima i maski tiče, nastojeći da što vernije prikažemo likove koje predstavljamo. BRAVO ZA SVE UČESNIKE!
Dečija nedelja – Neću da brigam, hoću da se igram
Učenici 4a, 4b i 4c razreda u kreativnoj akciji.
Dečija nedelja – Sportski dan
Sportski dan -Sportnap, 6. 10. 2016.
Plan aktivnosti u toku dečije nedelje, 3. 10. – 7. 10. 2016. god.
PLAN AKTIVNOSTI ZA UČENIKE MLAĐIH RAZREDA
DATUM | AKTIVNOSTI | VREME | NOSIOCI AKTIVNOSTI |
NAPOMENE |
PONEDELJAK 03.10.2016 | „DAN DEČJIH PRAVA“ Upoznati decu sa osnovnim dečjim pravima u obimu i na način primeren njihovoj uzrasnoj dobi i saznajnim mogućnostima. |
|
ODELJENSKE STAREŠINE | REDOVNA NASTAVA-možete koristiti „Bukvar dečjih prava |
UTORAK, 04.10. 2016. |
„U POSETI KOD….“ | PO DOGOVORU | ODELJENSKE STAREŠINE | NENASTAVNI DAN |
SREDA. 05.10. 2016. |
DAN DEČIJE KREATIVNOSTI TEMA: ,,NECU DA BRIGAM HOCU DA SE IGRAM ,, |
ČASOVI LIKOVNE KULTURE I KREATIVNOSTI | ODELJENSKE STAREŠINE | REDOVNA NASTAVA – urediti panoe u hodnicima i učionicama napomenute teme |
ČETVRTAK, 6.10.2016. |
„SPORTSKI DAN“ | 10.00 – 11.30 | ODELJENSKE STAREŠINE | REALIZUJU SE PO DVA ČASA-Razni sportovi u školskom dvorištu ili parku |
PETAK, 7.10.2016. |
„MASKENBAL“ | 10.00 DO 11.00 | UČENICI I ODELJENSKE STAREŠINE | NENASTAVNI DAN – tokom nedelje učenici pripremaju maske kod kuće |
PLAN AKTIVNOSTI ZA UČENIKE STARIJIH RAZRED
DATUM | AKTIVNOSTI | VREME | NOSIOCI AKTIVNOSTI |
NAPOMENE |
PONEDELJAK 03.10.2016. | „DAN DEČJIH PRAVA“ Upoznati decu sa osnovnim dečjim pravima u obimu i na način primeren njihovoj uzrasnoj dobi i saznajnim mogućnostima |
|
PREDMETNI NASTAVNICI | -možete koristiti „Bukvar dečjih prava -urediti panoe u hodnicima i učionicama na pomenute teme |
UTORAK,04.10. 2016. | „SPORTSKI DAN“ | 11.30 – 14.00 | NASTAVNICI FIZIČKOG | - Časovi će biti skraćeni na 30 minuta – Razni sportovi u školskom dvorištu |
SREDA.05.10. 2016. | „U TUĐIM CIPELAMA“ učenici drže časove |
UČENICI DRŽE ČASOVE | UČENICI DRŽE ČASOVE | -Svaki nastavnik koji tog dana ima časove, dužan je da osmisli čas koji će držati odabrani učenik |
ČETVRTAK,6.10.2016. | „JA IMAM TALENAT“ -Učenici tog dana predstavljaju sebe i svoje sposobnosti |
MEĐUSMENA13,00 -14,00 | ODELJENSKE STAREŠINE | Učenici se do srede prijavljuju kod pedagoga škole ili odeljenskim starešinama |
PETAK,7.10.2016. | MOGU DA SE OBUČEM KAKO HOĆU“ Tog dana učenici mogu da se obuku kako žele i da naprave frizuru kakvu žele. (gel u kosi , nalakirani nokti, našminkani, nakit, šljokice) |
TOKOM DANA | UČENICI I ODELJENSKE STAREŠINE | - Stil ipak mora biti primeren godinama i ne sme biti vulgaran |